بررسی استفاده از ارزهای مشترک ملی در نشست هیات‌های ایران و روسیه

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات نشست هیأت ایران و روسیه، گفت: در این نشست درباره استفاده از ارزهای مشترک ملی دو کشور مباحثی مطرح و در این رابطه هم تصمیمات خوبی گرفته شد.

صنعت نويس: به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست‌های دوجانبه معاون اول رئیس‌جمهور و هیأت همراه با نخست وزیران و مقامات روسیه و قرقیزستان، گفت: یکی از نکات مورد توافق با نخست وزیر قرقیستان، احداث مراکز لجستیک در هر دو کشور است، یعنی در بندرعباس یک مرکز لجستیک ایجاد خواهد شد تا تولیدکنندگان بتوانند کالا به ایران صادر کنند و بالعکس آن، ما در کشور قرقیستان هم یک مرکز لجستیک برای صادرات تولیدات خود ایجاد کنیم.

وی افزود: یکی از نکات دیگری که بسیار مهم بود، مسیر ریلی است که از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران ایجاد خواهد شد که در این رابطه هم در حال توافق هستیم و تصمیم گرفته شد کارگروهی در همه کشورها برای این موضوع تشکیل شود. فردا هم در نشست نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای هم بیشتر پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نکته دیگر، افزایش تعداد پروازها بود، برای اینکه تجار بهتر بتوانند تردد کنند که این هم با توافق همراه شد.

بذرپاش تأکید کرد: محور بعدی، درباره استفاده از ارزهای مشترک ملی دو کشور بود که در این رابطه هم تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی گفت: با کشور روسیه تمام پروژه‌های مشترک مهم بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مشکل کامیون‌های روسی که به ایران سفر می‌کنند یا بالعکس، آن هم که از مرز آذربایجان می‌گذرند، گفت‌وگوهایی انجام شد و قرار است وزرای ایران، روسیه و آذربایجان در منطقه حاضر باشند و مشکلات را رفع کنند.

بذرپاش گفت: سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی و حمل و نقلی هم مرور و تصمیماتی هم در این راستا گرفته شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید