تاکسی‌های برقی به‌مرور داخلی‌تر می‌شوند

در پی تحویل ۸۸ دستگاه خودروی برقی به ناوگان تاکسیرانی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به سهم ۲۱ درصدی داخلی‌سازی این خودروها، از افزایش این میزان داخلی‌سازی خبر داد.

صنعت نويس: به گزارش بازار، یکشنبه هفته جاری، از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی رونمایی و تعداد ۸۸ دستگاه آن تحویل ناوگان تاکسیرانی کشور شد.

در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، شهرادر تهران، رئیس سازمان حمایت و مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد، جدیدترین محصول مشترک گروه صنعتی مدیران‌خودرو و خودروساز چین تحت عنوان آریزو ۵ ev که کاملا برقی است، رونمایی شد.

عباس علی‌آبادی- وزیر صمت- در این رابطه، در مراسم مذکور، ضمن ابراز خرسندی از تحویل اولین خودروهای تمام برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور، تزریق این خودروها به ناوگان حمل‌ونقل کشور را بسیار اقدام خوبی دانسته و گفت: سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و به‌زودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاش اند تا هر هفته، تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم.

منوچهر منطقی-معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت- در این رابطه، اظهار کرد: روز یکشنبه (۱۹ آذر ماه)، ۸۸ دستگاه آریزو ۵ برقی به ناوگان تاکسیرانی تحویل داده شد. این خودرو با مشارکت چینی‌ها تولید شده و در گام نخست ۲۱ درصد داخلی‌سازی شده هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه قرار است به‌ مرور روند داخلی‌سازی این خودروها افزایش پیدا کند، گفت: به صورت کلی برای تولیدهای مقدماتی، داخلی‌سازی خودروها از ۱۴ تا ۲۱ درصد آغاز شده و به‌ مرور عمق داخلی‌سازی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید