نرخ دلار و نفت مشخص شد

دولت لایحه بودجه ۱۳۹۷ را با سقف ۱۱۹۴ تریلیون تومان به مجلس تقدیم کرد که در این لایحه قیمت نفت 55 دلار برای هر بشکه و با نرخ تسعیر ارز 3500 تومانی محاسبه خواهد شد.همچنین دولت در نظر دارد در سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشد که نسبت به سال جاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان آن را افزایش داده است.بر اساس مندرجات پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
نرخ دلار و نفت مشخص شد

به گزارش صنعت نویس، در لایحه بودجه سال بعد مجموع بودجه عمومی دولت حدود ۴۲۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با رقم ۳۷۱ هزار میلیاردی لایحه امسال حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد. در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی بر قیمت ۵۵ دلاری هر بشکه نفت است که مجموع درآمد با دلار ۳۵۰۰ تومانی به ریال تبدیل شده است، البته این رقم در طول سال با افزایش می‌تواند همراه باشد به طوری که در حال حاضر دلار مبادله‌ای حدود ۳۵۴۰ تومان در بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

سال آینده کل کشور، دولت مجاز شده تا نسبت به افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سـازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست میلیون ریال (2 میلیون تومان) است، براساس آیین نامه اجرایی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاههای ذیربط تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد، اختصاص دهد.

دولت برای سال آینده حدود ۱۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به ۱۱۲ هزار میلیارد لایحه سال جاری تا ۱۶ هزار میلیارد تومان رشد دارد. در همنی حال دولت پیشنهاد داده تا معافیت مالیاتی کارکنان دولت وغیردولتی به میزان یک میلیون و 800 هزار تومان باشد. همچنین در این بودجه مبلغ وام ازدواج همانند سال 96 مبلغ 10 میلیون تومان برای هر زوج می باشد.

بر اساس مندرجات لایحه بودجه کل کشور اعتبارات پرداخت یارانه نقدی به خانوارها نیز از ۴۲ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
دولت پیشنهاد داده است: در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقط مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم، و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند به دولت اجازه داده می شود در سال ۹۷ از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه ها تا مبلغ ۳۷۰هزار میلیارد ریال را به این ترتیب هزینه کند:
۱- ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بابت پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها
۲- مبلغ ۷۰هزار میلیارد ریال بابت کاهش فقر مطلق در خانوارهای هدف از طریق افزایش پرداخت به خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از خط حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور است
۳- مبلغ ۳۷هزار میلیارد ریال بابت ماده ۴۶ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت( با موضوع کاهش سهم هزینه های مستقیم سلامت مردم، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به تامین هزینه های تحمل ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب العلاج)
۴- مبلغ ۳۳ هزار میلیارد ریال بابت یارانه گندم و خرید تضمینی گندم

منبع:فارس

افزودن نظر جدید