حراج سکه‌های بدون تاریخ منتفی است؟

سکه به کانال تاریخی ۴۱ میلیون تومان رسید

کشتی آرای گفت: در معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم و این مساله در کنار افزایش نرخ دلار آمریکا و رشد نرخ جهانی طلا، به افزایش هیجانی قیمت انواع طلا و سکه در بازار تهران منجر شده است.

صنعت نويس: چهاردهمین روز از بهار ۱۴۰۳ با بازگشایی رسمی بازار‌هایی نظیر ارز و سکه همراه شده است. این در شرایطی است که شاخص ارزی با روند صعودی که در پیش گرفته است، اولین سیگنال قیمتی را به بازار سکه ارسال کرده و برای اولین بار قیمت سکه تمام از مرز ۴۱ میلیون تومان عبور کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رصد بازار ارز و سکه در معاملات امروز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که قیمت‌ها از صبح امروز در مسیر افزایشی قرار گرفته اند و تقاضای جدید نیز راهی بازار شده است.

در این باره محمد کشتی آرای عضو اتحادیه طلا و جواهر و از فعالان با تجربه بازار طلای تهران در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی با اشاره به بازگشایی بازار طلا و سکه پس از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: در معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا در بازار هستیم و این مساله در کنار افزایش نرخ دلار آمریکا و رشد نرخ جهانی طلا، به افزایش هیجانی قیمت انواع طلا و سکه در بازار منجر شده است.

کشتی آرای افزود: در شرایطی که برخی افراد قبل از عید نوروز نتوانسته بودند تا سرمایه‌های خود را تبدیل کنند، حال این گروه برای تبدیل دارایی خود و خرید طلا و سکه به بازار آمده اند و در نتیجه تقاضا برای خرید طلا و سکه تقویت شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی در سال جدید هم حراج سکه را در دستور کار قرار خواهد یا خیر و با چه نرخی گفت: اگر بانک مرکزی بخواهد حراجی انجام دهد، مسلما با قیمت‌های جدید خواهد بود. چراکه در حراج‌های پایانی سال قبل، بهای اونس طلا زیر ۲۲۰۰ دلار بود، ولی الان قیمت اونس به ۲۲۶۱ دلار رسیده است؛ بنابراین حراج جدید با توجه به نرخ بازار و قیمت‌های جدید خواهد بود.

وبینار نقشه راه درآمد از گالری طلا بدون سرمایه + رایگان 100 نفر اول

حراج سکه بدون تاریخ؛ فعلا منتفی است
کشتی آرای در خصوص وعده حراج سکه بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی اظهار داشت: به نظرم حراج سکه بدون تاریخ از سوی بانک مرکزی فعلا منتفی است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر در پایان در خصوص آخرین نرخ‌های بازار طلا و سکه تهران تا ساعت ۱۲:۳۰ گفت: اونس طلا ۲۲۶۱ دلار؛ سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان؛ سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان؛ نیم سکه ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؛ ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان؛ سکه‌های یک گرمی ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مثقال طلای آبشده (مظنه) ۱۴ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان است.

بر اساس این گزارش؛ دی ماه سال گذشته فرزین رئیس کل بانک مرکزی در شرایطی که قیمت سکه طرح جدید نسبت به امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر بود، وعده داد که به زودی سکه تمام با طرح جدید و بدون تاریخ به بازار عرضه می‌شود. اما تا به امروز این سکه‌های بدون تاریخ راهی بازار نشده است و باید منتظر ماند تا شاید در هفته‌های آتی، دوباره مرکز مبادله حراج سکه را در دستور کار قرار دهد تا بلکه سکه‌های بدون تاریخ هم رونمایی شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید